Corona maatregelen

Beste sporters van gymvereniging Dalen,

Dinsdagavond is het duidelijk geworden dat het kabinet strengere maatregelen moet hanteren om het Coronoavirus in te dammen.

Voor de sport heeft dit helaas ook consequenties, maar toch iets minder ingrijpend als dat we op voorhand hadden gedacht. Omdat er wat onduidelijkheid bestond over wat we wel en niet mogen, hebben we contact gezocht met het RIVM om zeker te weten dat we ons aan de gestelde richtlijnen houden.

Het ministerie is er van overtuigd dat het goed is dat mensen blijven sporten om op die manier lichamelijk en geestelijk fit te blijven in deze bizarre tijd.

Voor ons is het allerbelangrijkste dat groepslessen bij individuele sporten (zoals steps, bootcamp, yoga, dansen) doorgang mogen vinden met een maximale grootte van 30 personen. Mits de 1,5 meter regel gehanteerd kan worden! Dit laatste is van groot belang.

Voor ons betekent dit dat wij alle lessen voor onze volwassen leden door kunnen laten gaan of omdat de ruimte groot genoeg is of omdat de groepen niet al te groot zijn.

Even wat punten op een rij:

• Alle lessen voor onze jeugdleden t/m 18 jaar gaan op de gebruikelijke manier door;
  • Ook onze groepslessen voor de volwassen leden kunnen gewoon doorgang vinden;
  • Voor Ouder&Kindgym (waar peuters en volwassenen samen gymmen) geldt ook dat deze lessen gewoon door zullen gaan;
  • Kleedkamers en douches mogen vanaf heden niet meer worden gebruikt;
  • Dringend advies om in de loopruimtes mondkapjes te dragen (vanaf 13 jaar). Wellicht dat dit vanaf volgende week door de overheid een verplichting wordt. Uiteraard kunt u er zelf voor kiezen om het mondkapje ook tijdens het sporten op te houden, maar we kunnen ons voorstellen dat dit niet prettig is. Voor de ouders bij Ouder&Kindgym adviseren wij dit wel;
  • Sportkantines zijn gesloten;
  • Alle grote evenementen/wedstrijden worden afgelast.

Mocht u er geen prettig gevoel bij hebben om in deze tijd in een groep te blijven sporten, dan hebben wij daar natuurlijk begrip voor. U kunt er dan voor kiezen om tijdelijk uw lidmaatschap stop te zetten. Of u blijft gewoon lid en steunt daarmee onze vereniging. Als vereniging blijven namelijk onze vasten lasten, zoals zaalhuur en salariskosten, wel gewoon doorlopen. We zijn een gezonde vereniging met een mooi, sportief aanbod voor ons dorp en dat willen we graag zo houden! Hopelijk met uw steun!

Bovenstaande maatregelen gelden in ieder geval voor de komende 4 weken.

ZORG GOED VOOR JEZELF EN VOOR DE ANDER, BLIJF GEZOND!

SAMEN STAAN WE STERK!

Met vriendelijke groet,